مرگ مخترع Rss - تکفارس 
مرگ مخترع Rss - تکفارس 

مرگ مخترع Rss

Lightning
۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - 12:20
مرگ مخترع Rss - تکفارس 

مرگ مخترع Rss

آرون سوارز ، نابغه اینترنت و یکی از کسانی که سهم زیادی در خلق آر اس اس یا خوراک خوان سایت های اینترنتی داشت بر اثر افسردگی دست به خودکشی زد . او در زمان مرگش تنها ۲۶ سال داشت و خانواده اش بعد از مرگش انگشت اتهام را به سوی سیستم قضایی آمریکا گرفته اند . او اتهامات زیادی در سیستم قضایی داشت که در صورت صادر شدن رای شاید به ۳۰ سال زندان و پرداخت میلیون ها دلار خسارت محکوم می شد .

سوارز هنگامی که ۱۴ سال داشت در خلق آر اس اس شرکت کرد . او در دانشگاه استنفورد نیز پذیرفته شد ؛ اما بعد از یک سال از این دانشگاه استعفا داد و در وبلاگش نوشت : << به نظرم محیطش چندان علمی نبود و کسی به درس و تحصیل اهمیت نمی داد. >> بعد از آن او شبکه اجتماعی و خبری ردیت را پایه گذاری کرد که بعد ها توسط کندنست که یک ناشر بین المللی بود خریده شد .

کمی بعد او برای اولین بار به جرم سرقت اسناد دولتی از طریق اینترنت بازداشت شد . در آن زمان سوارز شرکتی داشت که برای اینترنت آزاد کار می کرد و هدفش مبارزه با سانسور اینترنتی دولت آمریکا بود . دو سال بعد او بار دیگر به دردسر افتاد و با هک کردن سامانه دولتی دادگاه فدرال ، میلیون ها سند آن را در معرض دید عموم گذاشت . بعد ها مشخص شد اتهام او انتشار غیر قانونی ۱۸ میلیون صفحه سند به ارزش تقریبی ۱/۵ میلیون دلار بوده که خودش از طریق انتشار پرونده اف بی آی  را برای همگان مشخص کرد .

او در نوشته هایش به حالت های افسردگی اش بسیار اشاره کرده بود و حتی گفته بود که بعضی مواقع می خواهد از زندگی دست بکشد . او زمانی در وبلاگش نوشته بود : << حتما زمانی بوده که شما بسیار غمگین شده اید بی دلیل یا با دلیل ؛ شاید مثل وقتی که برنامه هایتان خراب می شود یا کسی را از دست می دهید . در این لحظات فکر می کنی زندگی ارزشش را ندارد . می خواهی بروی روی تختت دراز بکشی چشم هایت را ببندی . افسردگی یعنی همین ؛ بی دلیل می آید و میرود . >>

اما والدین او می گویند تصمیمات دادگاه ماساچوست و دانشگاه ام آی تی باعث شده تا او افسرده شود و دست به خودکشی بزند . دوستانش می گویند اتهام او مبنی بر دانلود غیر قانونی میلیون ها جلد کتاب بی پایه و اساس است . این همان اتهامی است که آرون احتمالا به خاطر آن به ۳۵ سال زندان و میلیون ها دلار غرامت محکوم می شد . اما مرگ او پایانی بود بر نبوغ و همین طور جلسات طولانی دادرسی که او همیشه از آنها شکایت داشت .

rss

rss

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.