Whatsapp و امکانی جدید تا چند ماه دیگر - تکفارس 
Whatsapp و امکانی جدید تا چند ماه دیگر - تکفارس 

Whatsapp و امکانی جدید تا چند ماه دیگر

elaheh.khajeddin
۶ اسفند ۱۳۹۲ - 23:49
Whatsapp و امکانی جدید تا چند ماه دیگر - تکفارس 

طبق خبری که از بارسلونا منتشر شده  بنیان‌گذار و مدیر عاملwhatsapp دیروز خبر خوشی برای کاربران داشت. این برنامه همراه تماس صوتی را هم به امکانات خود اضافه خواهد کرد. کوم ،طی سخنرانی خود در کنگره جهانی موبایل گفت: ما می‌خواهیم مردم را قادر سازیم تا بتوانند با هزینه‌ای بسیار اندک با دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار کنند. امکانات صوتی را هم در سه‌ماهه دوم امسال به واتس‌اپ اضافه خواهیم کرد.این برنامه نه چندان قدیمی با یک سرویس ساده پیام‌رسان که بر اساس شماره موبایل افراد کار می‌کند، اما هزینه خدمات اپراتوری در پی ندارد، به سرعت توانسته تعداد کاربران خود را افزایش دهد. این آمار اکنون به ۴۶۵ میلیون کاربر در ماه رسیده است. و یقیناً همین عاملی بوده تا فیس‌بوک حاضر شود ۱۹ میلیارد دلار برای خرید این برنامه هزینه کند: ۱۶ میلیارد دلار به صورت نقد و سهام، و ۳ میلیارد دلار به شکل واحد محدود سهام.
کوم همچنین اعلام کرد که خدمات صوتی واتس‌اپ ابتدا برای نسخه‌های اندرویدی و iOS برنامه و بعد برای ویندوز فون و برخی گوشی‌های بلک‌بری عرضه خواهد شد.تماس‌های صوتی و پیام‌های متنی تا مدتی پیش منابع اصلی درآمد اپراتورها بودند، اما این خدمات به سرعت بی‌مخاطب می‌شوند و شبکه‌های اجتماعی و خدمات ویدیویی اینترنتی جای آن‌ها را می‌گیرند.و
اتس‌اپ همین الآن هم به کاربران اجازه ارسال پیام‌های صوتی را می‌دهد، یعنی می‌توانید صدایتان را ضبط کنید و آن را برای کاربران دیگر ارسال کنید. «ارتباط صوتی» که کوم درباره آن توضیح می‌دهد، مطمئناً چیزی شبیه به تماس تلفنی خواهد بود، نه پیام صوتی. از لحن کوم هم معلوم بود که در ارائه هر چه بهتر این خدمت کاملاً مصمم است: ما معتقدیم می‌توانیم بهترین محصول صوتی را نسبت به رقبا تولید کنیم. کم‌ترین میزان ترافیک اینترنتی را مصرف خواهیم کرد و این استفاده را تا هر کجا که بشود بهینه می‌کنیم.فیس‌بوک هم در حال حاضر ارتباط صوتی دارد، اما کوم تأکید کرد که واتس‌اپ به عنوان یک موجودیت مستقل خدمات خود را ارائه خواهد داد. دقیقاً مثل یکی دیگر از خرید‌های گران فیس‌بوک: اینستاگرام. کوم اشاره کرد: واتس‌اپ برای آن‌که بتواند موفق شود، باید مستقل باشد. هیچ تغییری در دستور کار نداریم. تنها در صورتی می‌توانیم کاربران خود را به یک یا دو میلیارد نفر برسانیم که همان راهی را ادامه دهیم که از ابتدا به دنبالش بودیم.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک بارها تلاش کرده تا کاربران را به اشتراک اطلاعات بیش‌تر درباره خود تشوق کند. این در حالی است که به گفته کوم واتس‌اپ در این‌باره هم راه کاملاً مستقلی را طی خواهد کرد: «ما به عنوان یک کمپانی و محصول می‌خواهیم تا آن‌جا که ممکن است، کم‌تر درباره کاربرانمان بدانیم. نمی‌خواهیم نام شما را بدانیم، یا بدانیم کجا زندگی می‌کنید. هیچ برنامه‌ای هم برای تغییر این سیاست نداریم.» واتس‌اپ در یک سال اول رایگان است و از آن به بعد به ازای هر سال تنها یک دلار ناقابل از کاربران طلب می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید