شایعه: Galaxy S5 ضد آب و ضد گرد و غبار خواهد بود! - تکفارس 
شایعه: Galaxy S5 ضد آب و ضد گرد و غبار خواهد بود! - تکفارس 

شایعه: Galaxy S5 ضد آب و ضد گرد و غبار خواهد بود!

رسول خردمندی
۴ اسفند ۱۳۹۲ - 10:31
شایعه: Galaxy S5 ضد آب و ضد گرد و غبار خواهد بود! - تکفارس 

اخبار و شایعات مهمی که این هفته حول و حوش گوشی جدید شرکت سامسونگ در جریان بوده حاکی از آنست که موبایل Galaxy S5 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است!

این شایعه کمی نیست! اینکه گوشی جدید هوشمند شرکت سامسونگ با دامنه انتشار بالای جهانی، خاصیتی این چنینی داشته باشد جای تحسین دارد. البته گفتنیست که سال پیش، سامسونگ اقدام به عرضه Galaxy S4 Active کرده که با نوع اصلی گوشی تفاوت محسوسی نداشته است. فقط قاب گوشی کمی بزرگتر شده و این قابلیت را داراست که تا ۳۰ دقیقه زیر ۳ فیت آب دوام بیاورد. این قابلیت تحت عنوان IP67 تعریف شده است.

متاسفانه با وجود تاییدیه IP67، اگر گوشی S4 Active در برابر آب مقاومت نکند و به هر نحوی آب وارد دستگاه داخلی گلکسی شود، گارانتی موبایل این مشکل را ساپورت نکرده و کاربر می بایست برای خرید گوشی جدید دیگری اقدام کند. در حقیقت، در وضعیت نرمال هم شاهد ناتوانی دستگاه گلکسی S4 Active بوده ایم که قابلیت ضد آب نداشتند و به فروش این دسته از گوشی ها صدمه جدی وارد ساختند.

به هر حال با اینکه گذشته خوبی سامسونگ در ارائه این ویژگی ندارد ولی فیلم برداری و عکاسی زیر آب، لذتی دو چندان خواهد داشت و هر عکاس حرفه ای را برای خرید گلکسی S5 وسوسه خواهد کرد. همچنین استفاده از گوشی هوشمند خود در زیر بارش باران و برف نیز لذتی مضاعف خواهد داشت. به هر حال، این شایعه از دو سایت ZDNet Korea و ZDNet Korea قوت گرفته و در فضای مجازی منتشر شده است. شرکت سامسونگ پس از ایجاد این شایعه، اعلامیه آنباکسینگ در کنگره جهانی موبایل در روز دوشنبه در بارسلونا منتشر ساخته و به این شایعه قوت بخشیده است و احتمال می رود به حقیقت بپیوندد.

اگر این شایعه درست باشد، باید منتظر عملکرد رقبای دنیای موبایل در برابر گلکسی S5 باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.