واقعیت مجازی ، روش های کنونی تجارت را تغییر خواهد داد - تکفارس 
واقعیت مجازی ، روش های کنونی تجارت را تغییر خواهد داد - تکفارس 

واقعیت مجازی ، روش های کنونی تجارت را تغییر خواهد داد

۷ بهمن ۱۳۹۱ - 01:36
واقعیت مجازی ، روش های کنونی تجارت را تغییر خواهد داد - تکفارس 

واقعیت مجازی ، روش های کنونی تجارت را تغییر خواهد داد

واقعیت چیست و واقعیت مجازی کدام اند ؟ همه چیز از اینجا شروع شد … در این مقاله مصاحبه با خانم ” ژیلسین بودینگتون ” کارگردانی خلاق و پیشرو را می توانید بخوانید.

شرکت های آینده چه شکلی خواهند بود ؟

در شرکت Body>data>space دنیاهای مجازی مانند Second Life و پروژه هایی که در ارتباط با روباتها و حضور مجازی هستند،بررسی شدند و به این نتجیه رسیدند که محیط های کاری آینده شامل عناصری از تمام این چیزها خواهد بود.برنامه ” روبات ها و آواتارها ” پروژه ای در مورد آینده گروهی است : بررسی محیط های کاری که قرار است جوانان امروزی ظرف ده تا پانزده سال آینده برروی آن کار کنند. پیش بینی میشود یکی از دیوارهای اتاق کاری فعلی ، در آینده تبدیل به دیواری برای ارسال و امواج حضور مجازی خواهد شد و به جای آنکه با همکارانتان از طریق اسکایپ یا تلفن مکالمه کنید ، با استفاده از این سیستم،در کنار همکارتان حضور مجازی خواهید داشت.البته فراموش نکنید که هم اکنون نیز به لطف وجود wii و kinect استفاده از کل بدن به عنوان یک کنترل کننده ، کاملا عادی شده است.

 

untitled

 

این سیستم ها چگونه نحوه کار کردن را تغییر خواهند داد ؟

اخیرا رفتار و واکنش های افراد در محیط های مجازی مورد بررسی قرار گرفته و کارشناسان به این نکته پی برده اند که بسیاری از افراد اشتباهات بزرگی مرتکب میشوند و حتی رده های بالای مدیریتی نیز این مسئله را چندان جدی نمی گیرند.مردم هنوز متوجه نشده اند که این رفتارها و قوانین بایستی تنظیم شوند . در آینده قرار است شما سال ها با کسانی تشکیل جلسه بدهید که هیچگاه انها را از نزدیک ملاقات نکرده  و نخواهید کرد.از نظر روانی مسئله این است که در چنین جلساتی ” شما حضور دارید،در عین حالی که حضور ندارید”هر چند بعضی از رفتارها هنوز هم همچنان باید حفظ بشود.

 

دنیای تجارت تا چه حد خود را با این نوع تکنولوژی ها سازگار خواهد کرد؟

تعداد زیادی از شرکت های مهم مانند ” نایکی ” در حال حاضر افراد را در دنیای مجازی آموزش می دهند و به آنها یاد میدهند که چطور با مشتریان برخورد مناسبی داشته باشند ، بدون اینکه واقعا مشتری ای در کار باشد. همچنین افرادی سعی دارند نمایندگان پارلمان های کشورهای عضو اتحادیه اروپا را مجاب کنند که به جای حضور فیزیکی در جلسات مختلف، این جلسات به صورت مجازی تشکیل گردد تا از هزینه های اضافی و آلودگی هوا نیز کاسته شود . دنیای آینده ترکیبی از دنیای واقعی و مجازی است. افراد همچنان مجبور خواهند بود که ارتباطات فیزیکی خود را حفظ نمایند اما این ملاقات ها در دنیای واقعی کمک خواهند کرد ارتباطات مجازی موثر تری داشته باشید.

 

large

 

دنیاهای مجازی تا چه حدی توسعه خواهند  یافت ؟

Second Life اولین دنیای مجازی در نوع خود است. Second Life در حقیقت جهشی از دنیای بازی آنلاین است و موضوع این بازی رقابت به سر به دست آوردن یک محیط آزاد است. شاید در آینده لازم باشد یک دنیای مجازی دولتی ساخته شود، ولی به احتمالی بیشتر شما مجبور خواهید بود آواتاری همیشگی و سازگار داشته باشید که بتوانید با استفاده از آن در تمامی دنیاهای مجازی مختلف حضور پیدا کنید.برای مثال،مایکروسافت تصمیم دارد قانونی وضع کند که بر اساس ان کارمندان آن مجبور خواهند بود در فضاهای مجازی یک یونیفورم مخصوص به تن کنند.سازگاری به شما اجازه خواهد داد که برای شخصیت مجازی خود اعتماد سازی کنید ، مسائله ای که بسیار برای ارتباطات کاری در دنیای مجازی حائز اهمیت است.

 

دنیای مجازی چه مشکلاتی در پیش رو خواهد داشت ؟

یکی از مشکلات می تواند دعواهای حقوقی باشد .فرض کنید در یک مذاکره ، یک آواتار بدون اطلاع از مالک خود و سرخود یک کاری انجام دهد ، چگونه می خواهید از یک اواتار شکایت قانونی کنید و حق خود را از آن پس بگیرید ؟! . امنیت نیز یکی دیگر از مشکلات خواهد بود . در دنیای واقعی شما نمی توانید خودتان را یک افسر پلیس جای بزنید ،ولی در دنیای مجازی میتوانید ! هیچ قانون یا قاعده ای وجود ندارد. درست است که باید قوانینی وضع شود ، اما این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد ؟ به نظر می رسد این مشکل از جمله مشکلات بسیار بزرگ خواهد بود.

 

robotworkers_future

 

نقش روبات ها در محل کار چه می باشد ؟

در آینده از روبات ها استفاده خواهد شد تا از فواصل دور اشیاء را دستکاری کنند؛ مثل روبات های بمب گذار! ” نوئل شرکی ” قهرمان پروژه ” روبات ها و آواتارها ” به ما ثابت کرد که ایده ظهور روبات های AI که خودشان قدرت تصمیم گیری دارند ،هنوز به واقعیت نپیوسته است.

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.