این روزها همه سود می‌کنند! شما چطور؟! - تکفارس 
این روزها همه سود می‌کنند! شما چطور؟! - تکفارس 

این روزها همه سود می‌کنند! شما چطور؟!

علیرضا
۶ بهمن ۱۳۹۱ - 20:01
این روزها همه سود می‌کنند! شما چطور؟! - تکفارس 

این روزها همه سود می‌کنند! شما چطور؟!

فصل آخر سال، به دلیل تعطیلات کریسمس و خریدهای پایان سال، همواره برای شرکت‌ها پردرآمد است. از این رو باید منتظر نمودارهای سر به هوای شرکت ها! و کمپانی های بزرگ پس از این فصل باشیم

گوگل و اپل این نمودارهای سرشار از صعود و سود خود را منتشر کردند. بر اساس این گزارش ها گوگل امسال نسبت به همین فاصله زمانی در سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است و توانسته است ۱۴.۴۲ میلیارد دلار درآمد کسب کند. همچنین گوگل برای اولین بار در حیات ۱۵ ساله خود در سال ۲۰۱۲ توانست گردش مالی خود را به مرز ۵۰ میلیارد دلار برساند.

همانطور که همه کاربران انتظار داشتند، هنوز بخش اعظم درآمد گوگل از راه تبلیغات و سرویس‌های قدیمی این شرکت است. ۶۷ درصد از کل درآمد گوگل که معادل ۱۲ میلیارد دلار می‌شود از سرویس‌های آنلاین خود گوگل بدست آمده است. سرویس هایی که یکی از آن ها تبلیغات متنی می‌باشد که احتمالا تا به حال این تبلیغات را مشاهده نموده اید یا تبلیغاتی که گوگل در ابتدای ویدئوهای یوتیوب قرار می دهد. همانطور که در جریان هستید کلیپی در یوتیوب امسال رکود ببینده یوتیوب را شکست و همین کلیپ به تنهایی به خاطر تبلیغاتی که گوگل در ابتدای آن قرار داد سودی باور نکردی را عاید این کمپانی کرد.

۵.۹۹ میلیارد دلار از درآمد گوگل در سه ماهه آخر سال از ایالات متحده آمریکا بدست آمده اما این سود عالی گوگل را بر آن داشته تا همچنان مشغول تلاش باشد تا سرویس‌های خود را در کشورهای دیگر اروپایی و آسیایی نیز گسترش دهد و در نتیجه سود و درآمدش را فزونی دهد.

بخش موبایل موتورولا نیز هرچند با ضرر ۳۵۳ میلیون دلاری همراه بوده اما بهتر از دوره قبلی عمل کرده و ۱.۵۱ میلیارد دلار درآمد داشته است که البته با توجه به کم کاری موتورولا در بازار همین اندازه هم خودش خیلی است!

از طرفی اپل نیز در این سه ماه ۱۳٫۱ میلیارد دلار سود داشته است. این سود حاصل فروش ۴۷٫۸ میلیون دستگاه آی فون, ۲۲٫۹ میلیون آی پد, ۴٫۱ میلیون مک و بیش از ۲ میلیون دستگاه اپل تی وی می باشد. Verizon نیز که یکی از بزرگترین اپراتورهای آمریکایی می باشد اعلام کرده است که در مدت زمان تعطیلات کریسمس ۹.۸ میلیون اسمارت فون فروخته است که ۶.۲ میلیون دستگاه آن آی فون است! و البته گفته شد که تقریبا نیمی از این آی فون ها نسخه ۵ می باشد و بقیه ۴ و ۴S می باشند.

به نظر شما سال ۲۰۱۳ برای این کمپانی چگونه سپری خواهد شد؟ کدام یک گوی سبقت را از دیگری می رباید و پله های سعود را با سرعت بیشتری طی می کند؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید