شرکت موتورولا فروخته شد - تکفارس 
شرکت موتورولا فروخته شد - تکفارس 

شرکت موتورولا فروخته شد

مهدی رمضان
۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - 20:21
شرکت موتورولا فروخته شد - تکفارس 

جند سال پیش بود که شرکت معروف و بسیار نامدار گوگل شرکت به نظر من از بین رفته و ور شکست شده ی موتورولا را خرید اما حال خبری از فروخته شدن این شرکت به لنوو به گوش میرسد!!

گوگل با خرید موتورولا توانسته بود تا حد بسیار زیادی به ذخایر پتنتی خود اضافه کند. اما وصلت این دو با هم با ضرر دهی‌های بی‌شماری برای گوگل همراه بود. سوالی که پیش می‌آید این است که گوگل چگونه حاضر شده که قید موتورولا را بزند؟ به طور حتم پاسخ این سوال در روزهای آینده روشن‌تر خواهد شد. به هر حال گوگل نیز این قرارداد را تایید کرده.
از قرار معلوم گوگل یک امتیاز بزرگ را در این میان به دست آورده. ظاهراً مالکیت اکثریت پتنت های موتورولا در اختیار گوگل خواهد ماند. از سوی دیگر، گوگل برای مدتی از بازار تلفن‌های همراه جدا خواهد شد. نکته جالب دیگری هم وجود دارد و آن این است بخش تحقیقات پیشرفته موتورولا همچنان در اختیار گوگل خواهد ماند و سایر پروژه های سخت افزاری گوگل نظیر گجت های پوشیدنی، تلفن‌های هوشمند ماژولار و خانه های هوشمند با همکاری این بخش به پیش خواهد رفت.
لنوو در حال حاضر اولین تولید کننده PC در دنیاست. از سویی دیگر این شرکت قدر چینی بعد از هوآوی دومین تولید کننده بزرگ تلفن هوشمند در چین به حساب می‌آید. این قرارداد به این معنی است که از هم اکنون باید لنوو را به عنوان سومین سازنده مطرح تلفن همراه در آمریکا دانست. قراردادهای بی‌شمار موتورولا با خرده فروش‌ها و اپراتورهای مطرح جهانی، به لنوو این امکان را می‌دهد که با خیالی آسوده تر سلطه خود را در بازارهای مختلف دنیا گسترش دهد.

 

نظر شما جیست؟آیا این خرید باعث پیشرفت این شرکت میشود یا همانند قبل باعث درجا زدن این شرکت میشود؟

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید