دولت چین در حال کار بر روی  یک سیستم عامل! - تکفارس 
دولت چین در حال کار بر روی  یک سیستم عامل! - تکفارس 

دولت چین در حال کار بر روی یک سیستم عامل!

COD-ER
۲۷ دی ۱۳۹۲ - 18:42
دولت چین در حال کار بر روی  یک سیستم عامل! - تکفارس 

دولت چین یک سیستم عامل طراحی شده برای تلفن های هوشمند را معرفی کرد به گفته آن ها این سیستم عامل برای رقابت با سیستم عامل های اروپایی طراحی شده است. سیستم عامل های زیادی برای رقابت با اندروید و IOS پا به عرصه رقابت گذاشتند و نتیجه ای جز شکست از این اقدام به وجود نیامد. تازگی دولت چین دست به توسعه یک سیستم عامل زده که اطلاعات بیشتر را در ادامه مطلب می توانید مشاهده نمایید.

سیستم عاملی که توسط این دولت تایید شده COS  (خلاصه شده کلمه China Operating System به معنای سیستم عامل چین ) که با همکاری موسسه نرم افزاری چین و در آکادمی علوم چین توسعه یافته است.

این سیستم عامل به صورت Open-Source و طراحی شده بر پایه Linux که شباهت زیاد آن با HTC مشهود است. اطلاعاتی رسمی در مورد اینکه HTC در ساخت این سیستم عامل دست داشته اما این ها چیزی بیش از شایعه نیستند!

این سیستم عامل شباهت های بسیاری با سیستم عامل Android دارد (همچنین HTC’s Sense 5) این اطلاعات بر اساس ویدیو منتشر شده به دست آمده است.

این سیستم عامل همانند سیستم عامل های دیگر تنها به تلفن های هوشمند محدود نشده و از آن در تبلت ها و… می توان استفاده نمود. در طول همایش روز قبل، رییس ISCAS  ،  Apple’s iOS را به علت بسته بودن ecosystem مورد انتقاد قرار داد. و این اظهار وجود داشت که مسئله fragmentation سیستم عامل های Android و windows phone باعث ضعف  امنیتی آن ها می شود.

باید منتظر ماند و دید این سیستم عامل چگونه عمل خواهد کرد، نظر شما در رابطه با این OS چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.