۲ خبر داغ از جنس مایکروسافت - تکفارس 
۲ خبر داغ از جنس مایکروسافت - تکفارس 

۲ خبر داغ از جنس مایکروسافت

علیرضا
۴ بهمن ۱۳۹۱ - 13:24
۲ خبر داغ از جنس مایکروسافت - تکفارس 

 ۲ خبر داغ از جنس مایکروسافت

عرضه Surface Pro از ۲۱ بهمن ماه در آمریکا و کانادا

surface_pro2-100015350-large

امروز رسما بزرگترین شرکت نرم افزاری دنیا تاریخ عرضه و قیمت رسمی عرضه تبلت Surface Pro را اعلام نمود. بر اساس اعلام رسمی مایکروسافت سرفس پرو ابتدا در آمریکا و کانادا در تاریخ ۹ فوریه ( مطابق با ۲۱ بهمن ماه) و با قیمت ۸۹۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایتی و ۹۹۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایتی عرضه می گردد. سپس با تاخیر زمانی اندکی در بقیه کشورها نیز در دسترس قرار می گیرد. البته برای تهیه لوازم جانبی مانند کیبورد و کاور باید جداگانه هزینه های اضافه تری نیز پرداخت کنید.

سرفس پرو تبلت قدرتمن مایکروسافت توانایی اجرای تمام برنامه های ویندوز ۷ و ۸ را دارا می باشد و از پردازنده های قدرتمند Core i5 استفاده می کند. همچنین سرفس پرو از صفحه نمایش ۱۰.۶ اینچی مجهز به رزولوشن تصویر Full HD ( 1920 در ۱۰۸۰) بهره می برد.

سرفس پرو دومین تبلت مایکروسافت پس از Surface RT می باشد. نسخه RT مدل خاصی از ویندوز بود که توانایی اجرای تمامی برنامه های ویندوزی را نداشت و برای پردازنده های ARM بهینه شده بود. اما سرفس پرو با تجهیز به پردازنده های x86 قادر به اجرای تمامی نرم افزارهای ویندوزی می باشد که خب البته در نتیجه نسبت به نسخه RT هم ضخیم تر و سنگین تر است و هم اینکه عمر باتری کوتاه تری دارد.

——————————————————————————————————————-

مذاکره برای سرمایه گذاری در Dell برای تبدیل آن به یک شریک خصوصی

dell logo

دل در حال حاضر تقریبا حدود ۲۲ میلیارد دلار ارزش دارد و البته زمانی یکی از بزرگترین تولید کنندگان کامپیوترهای شخصی و لپ تاب بود ولی در چند سال اخیر با مشکلات متعدد روبرو شده و در رقابت با کمپانی های آسیایی لنوو و ایسوس، فقط در سال گذشته یک سوم از ارزش خود در بازار سرمایه را از دست داده است ( البته مسلما افت کیفیت محصولات این کمپانی و از طرفی قدرت نمایی های رقبا نیز بی تاثیر نبوده است). در آخرین گزارش مالی شرکت نیز درآمد در مقیاس سالانه ۷% کاهش داشته است و سود نیز ۳۴% افت کرده بود. با این وجود شاید نقدینگی ۱۰ میلیارد دلاری دل بتواند به عبور از شرایط بحرانی کمک کند.

اما هفته گذشته دل اعلام کرد قصد خروج از بازار بورس را دارد و می خواهد تبدیل به شرکتی خصوصی شود. در همین راستا مایکروسافت با شرکت سرمایه گذاری Silver Lake (که اسپانسر اصلی پشت صحنه و یکی از خریداران احتمالی سهام دل می باشد) و Michael Dell وارد مذاکره شده است. مایکروسافت برای فروش محصولات نرم افزاری خود، وابستگی فراوانی به کمک شرکت های سازنده کامپیوترهای شخصی همچون Dell دارد. همانطور مایکروسافت برای برای سیستم عامل ویندوز فون شروع به سرمایه گذاری و شراکت با نوکیا نمود حالا تصمیم دارد برای ساپورت بیشتر ویندوز ۸ و احتمالا سیستم عامل های آینده Dell  را نیز از آن خود کند.

پیشتر مایکروسافت یک بار دیگر نیز یکی از کمپانی های بزرگ دنیای فن آوری را از ورشکستگی حتمی نجات داده بود. می دانید منظورمان کدام شرکت؟ بله اپل! به نظر می رسد حالا قرار است مایکروسافت فرشته نجات دل باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.