گوگل + موتورولا = ایکس فون  (بازار داغ شایعات) - تکفارس 
گوگل + موتورولا = ایکس فون  (بازار داغ شایعات) - تکفارس 

گوگل + موتورولا = ایکس فون (بازار داغ شایعات)

علیرضا
۳ بهمن ۱۳۹۱ - 22:59
گوگل + موتورولا = ایکس فون  (بازار داغ شایعات) - تکفارس 

گوگل + موتورولا = ایکس فون  (بازار داغ شایعات)

ایکس فون نامی است که در چند هفته گذشته بارها و بارها شنیده شده و اخبار (که البته همه از نوع شایعات غیر رسمی هستند! بسیار پیرامون این محصول منتشر شده است. ر آن شدیم تا بیشتر شایعات منتشره از این محصول را جمع آوری کنیم و همه را از ابتدا تا انتها برای شما بگوییم. تصمیم واقعیت داشتن آن ها هم بر عهده شما خوانندگان فهیم تک فارس

پرده اول:

بر کسی پوشیده نیست که تقریبا ۱۰۰ درصد بازار تلفن های همراه از آن سامسونگ و اپل می باشد و در این بین گوگل با سیستم عامل اندروید بیشترین موفقیتش را مدیون سامسونگ بوده است و دیگر شرکا اگرچه در این راستا خوب عمل کرده اند اما هرگز به موفقیت های سامسونگ نرسیده اند. حالا اگر روزی سامسونگ قصد کنار گذاشتن اندروید را کند چه بر سر اندروید و گوگل می آید؟

زمانیکه مدیران گوگل به این سوال می اندیشیدند به این نتیجه رسیدند که با خرید موتورولا و داشتن برنامه ای بلند مدت و پیوسته توانایی در دست گرفتن این بازار بزرگ را دارند و می توانند خود تعیین تکلیف سرنوشت اندروید را بر عهده بگیرند.

گوگل پس از خرید موتورولا اقدام خاصی انجام نداد و موتورولا نیز تعدادی تلفن خوب و با کیفیت اما به صورت محدود تولید کرد. کم کم تغییرات مدیریتی در موتورولا شروع شد و آقای «لیور ران» از طرف گوگل به موتورولا منتقل شد و رسما پروژه تولید تلفنی هوشمند با نهایت قدرت و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در دستور کار قرار گرفت

پرده دوم:

خواب و خیال های فراوانی برای این تلفن که در داخل موتورولا با نام “ایکس فون” شناخته می شود دیده شده است. احتمالاتی مثل صفحه نمایش منعطف و سرامیک در بدنه، دوربین قدرتمند همراه با رابط و ادیتور پیشرفته برای عکس ها، باتری قدرتمند همچون سری MAXX از جمله مسائلی هستند که گوگل و موتورولا در حال بررسی آن ها برای X Phone می باشند.

در همین حین آقای «برایان والاس» مدیر بازاریابی سامسونگ که یکی از نوابغ بازاریابی می‌باشد نیز به موتورولا و این تیم اضافه می شود تا در گوگل و موتورولا خیال خودشان را از بابت بهترین بازاریابی ممکن برای این محصول نیز نیز راحت کنند.

پرده سوم:

پس از مدتی بی خبری موج جدیدی از شایعات شروع می شوند.

– موتورولا ایکس فون همراه با اندروید ۵ یا پای لیمو ترش معرفی می شود و این بار اولین تلفن هوشمندی که نسخه جدید اندروید را دریافت می کند محصولی از خانواده نکسوس نیست

– ایکس فون نیز مانند اکثر سوپر فون های هوشمند ۲۰۱۳ از صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن تصویر فول اچ دی می‌باشد.

– صفحه نمایش موتورولا ایکس فون تا لبه های بدنه ادامه یافته است و تقریبا بدون هیچ حاشیه ای ساخته می شود ( تقریبا مشابه با مدل Razr i).

– موتورولا ایکس فون همراه با ویرایش جدید اندروید در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل (Google I/O) معرفی می شود که تاریخ شروع آن ۲۵ اردیبهشت است.

 – تاریخ فعلی برای عرضه ایکس فون ۱۷ تیر ماه در نظر گرفته شده (که قطعاً احتمال تغییر آن وجود دارد.)

 – تمام نسخه های موتورولا ایکس فون به صورت آنلاک و با قیمتی مشابه به سری نکسوس در گوگل پلی به فروش خواهد رسید، در حالیکه نسخه های لاک تحت قرار داد با اوپراتورها هم عرضه می شود.

– دستگاه از سری نکسوس نیست ولی از اندروید خالص بهره خواهد برد.

-با وجود استفاده دستگاه از اندروید خالص موتورولا در حال تلاش برای ساختنی رابطی می باشد که برترین تجربه استفاده از اندروید را آن هم در قالبی شبیه به نسخه وانیلی به کاربر ارائه کند.

نتیجه:

به نظر شما کدام دسته از شایعات بالا منطقی تر می باشند و آن ها را در ایکس فون خواهیم دید؟ کدام یک به دلایل تجاری و رقابتی امکان پذیر نیست؟

به فرض صحیح بودن شایعات (خصولا در مورد قیمت پایین ایکس فون) آیا گوگل و موتورولا آماده ساپورت و ارائه این سوپر فون بدون تاخیر و تمام شدن موجودی انبارشان به کاربران می باشند یا باز هم اتفاقاتی شبیه به نکسوس ۴ گریبان گیر ایکس فون می شود؟

سوپرفونی تحت نظارت مستقیم گوگل و ساخته موتورولا با جدیدترین نسخه اندروید و مملو از امکانات فوق العاده سخت افزاری و نرم افزاری اختصاصی آن هم با منبع تغذیه قدرتمندی ( که نمونه آن را در محصولات سابق موتورولا دیده ایم) و شیوه قیمت گذاری نکسوس نه تنها می تواند آرزوی هر کاربر تلفن هوشمندی باشد بلکه می تواند تبدیل به کابوس بی پایان اپل و سامسونگ نیز شود.

به نظر شما حالا که گوگل خود مستقیما وارد این میدان نبرد شده است سر انجام اندروید چه می شود؟ آیا گوگل یکه تاز بازار سخت افزاری موبایل نیز می شود؟ چه آینده ای در انتظار گوگل ، موتورولا ، سامسونگ ، اپل و دیگر تولید کنندگان موبایل همچون سونی ، ال جی ، اچ تی سی و شرکت های نوپای تازه وارد به این میدان همچون هوآوی می باشد؟ ما در از نظرات خود آگاه کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • 3r گفت:

    SIV محصولی نخواهد بود که نتونه با این اسمارتفون رقابت کنه…
    از طرف دیگه هم ورود اسنپدراگون۸۰۰ و تگرا۴ به عنوان دو پردازنده ی نسل جدید از شرکت های کوالکام و انویدیا به اندازه ی کافی قدرتمند هستند که بتونن با این گوشی مقابله کنن…
    یعنی منظروم اینه که امسال در زمینه ی آندورید باید شاهد ۳-۴ تا پرچمدار باشیم که شاید فقط بنچمارک ها بتونن این تفاوت ها رو به ما نشون بدن…
    به طور کلی یک تحولی در MWC خواهیم داشت،که امید وارم سامسونگ با این که از اس۴ رونمایی نمی کنه،حرف هایی برای مقابله داشته باشه :yes:
    TNX A LOT

  • :beatup: :idk: :weep: :wilt: 😀