گوگل برای آینده اش،به رهبری اندی رابین هفت کمپانی حرفه ای رباتیک را خریداری کرد - تکفارس 
گوگل برای آینده اش،به رهبری اندی رابین هفت کمپانی حرفه ای رباتیک را خریداری کرد - تکفارس 

گوگل برای آینده اش،به رهبری اندی رابین هفت کمپانی حرفه ای رباتیک را خریداری کرد

parsa123
۱۳ آذر ۱۳۹۲ - 22:05
گوگل برای آینده اش،به رهبری اندی رابین هفت کمپانی حرفه ای رباتیک را خریداری کرد - تکفارس 

اندی‌رابین، یکی از رهبران تیم اندروید بود که به ناگاه این تیم را به مقصد پروژه‌ی دیگری در گوگل ترک کرد. اکنون اطلاعاتی در مورد پروژه‌ی سری گوگل به دست آمده است که گویای کارها و اقدامات اخیر اندی‌رابین در گوگل است. روباتیک، حوزه‌ی جدیدی است که گوگل به رهبری اندی رابین در حال انجام اقداماتی در این حوزه است. با ما همراه باشید تا نگاهی به برنامه‌های پیشروی گوگل در حوزه‌ی رباتیک داشته باشیم.هدف گوگل طراحی و تولید ربات‌های تحقیقاتی و اسباب‌بازی کوچک نیست، بلکه این کمپانی افق‌‌های دید گسترده‌تری را در این حوزه پیش‌روی خود ترسیم کرده است. گوگل در پی ساخت ربات‌های صنعتی است که قادرند با انجام کار‌های تکراری همچون تولید در کارخانه یا رساندن بسته‌های پستی، اوقات زیادی را از نیروهای انسانی که این کارها را انجام می‌دادند، ذخیره کنند یا موجب تسهیل در روند زندگی انسان‌ها شوند که از جمله‌ی آن می‌توان به استفاده از حس‌گرها در برف‌پاکن‌های خودرو اشاره کرد که در زمان بارندگی بصورت خودکار شروع به‌کار می‌کنند. شاید اعلام فعالیت گوگل در این حوزه بی‌ارتباط با پرده‌برداری جف‌بوزن از سرویس ارسال کالا در آمازون نباشد که توسط پهبادها انجام می‌پذیرد و کالاهای خریداری شده توسط کاربران را از این طریق به دست مشتریان می‌رساند.

در هر صورت گوگل در حال تبدیل به یکی از کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی رباتیک است که در شش ماه اخیر هفت کمپانی فعال در این حوزه را مال خود کرده است که شامل کمپانی سازنده‌ی دوربین‌های رباتیکی است که با استفاده از آن‌ها فیلم جاذبه ساخته شده است. اندی رابین مدیریت حوزه‌ جدید فعالیت گوگل را با بودجه‌ای عظیم در دست خواهد گرفت. هرچند گوگل اطلاعاتی را در مورد ارقام و جزئیات سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی جدید اعلام نکرده است، اما لری‌پیج، در حساب‌کاربری گوگل پلاس خود پیوستن یکی از نوابغ گوگل و همچنین رهبر پرسروصدای سابق تیم اندروید (اندی رابین) را به دامنه‌ی جدیدی از فعالیت‌های رباتیک، گرامی داشته است.

برنامه‌ی گوگل برای تولید محصولات رباتیک بسیار برنامه‌ریزی شده است، بطوریکه احتمالا این پروژه با تولید ربات‌های تجاری همراه خواهد شد که با عرضه به بازار در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. در ابتدا دفاتر مربوط به فعالیت جدید گوگل در پالو‌آلتو و ژاپن و شاید مکان‌های دیگری قرار خواهند گرفت. امید است تا بتوان ربات‌های تولید شده توسط گوگل را از طریق ابزار‌های اندرویدی کنترل کرد.

اندی‌رابین در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

از نظر من حوزه‌ی توسعه‌ی ربات‌ها فعالیتی است که به حفظ محیط زیست کمک خواهد کرد. ما در گوگل سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز را توسعه خواهیم داد. ما در حال ایجاد یک سیستم هستیم، بنابراین لازم است تا تیم ما به تمامی حوزه‌های مرتبط تسلط داشته باشد. این یک پروژه‌ی بلند مدت است که زمانی در حدود ۱۰ سال را برای دستیابی آنچه که در نظر داریم، نیاز دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید