هیولای جدید کوالکام، Snapdragon 805 - تکفارس 
هیولای جدید کوالکام، Snapdragon 805 - تکفارس 

هیولای جدید کوالکام، Snapdragon 805

محمد گورانی
۱ آذر ۱۳۹۲ - 10:01
هیولای جدید کوالکام، Snapdragon 805 - تکفارس 

پس از معرفی چیپ چهار هسته ای  snapdragon s4 pro شاهد ارایه محصولاتی متنوع به بازار به همراه این چیپ ها بودیم.کوالکام پس از آن دو چیپ جدید ارایه داد. در اواخر بهار ۲۰۱۳ سیستم روی چیپ Snapdragon 600 و برای تعطیلات Snapdragon 800 را به بازار ارایه کرد که پرچمداران اندرویدی در تعداد بالا ار آن استفاده کردند. سیستم روی چیپ های کوالکام را تقریبا بر روی هر تبلت و اسمارتفونی وچود دارند و علاوه بر شرکت ها از محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد. معماری تغییر یافته krait به این چیپ کمک می کند که تمامی رقبای خود را که از معماری Cortex-A15 استفاده می کنند مانند Tegra4 را شکست دهد. همچنین کوالکام بر روی چیپ های خود، یک مودم ارتباطی LTE را به صورت یکپارچه قرار می دهد که از مزیت های یکپارچه بودن آن، مصرف کمتر و سرعتی بیشتر می باشد که حتی سامسونگ پرچمداران و سایر سری های High-end خود را با یک ورژن کوالکام نیز ارایه می کند.

این غول توانمند در مقایسه با نسل قبلی به جای چهار هسته کریت ۴۰۰ با فرکانس کاری ۲.۲۶ گیگا هرتز از هسته های کریت ۴۵۰ با حداکثر فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز بهره می برد.برای بخش گرافیکی به جای استفاده از گرافیک adreno 320 واحد گرافیکی adreno 420 را ارایه داده است که طبق ادعا کوالکام ۴۰ درصد قدرت بیشتری در همان سرعت کلاک  به نمایش می گذارد. از دیگر توانایی های این گدافیک پشتیبانی از صفحه نمایش ۴k یعنی با رزولیشن ۳,۸۴۰×۲,۱۶۰ می باشد. علاوه بر این، وهحد گرافیکی توانایی رمزگشایی فیلم های H.265 را دارا است که می تواند توانایی های خود را نسبت به سایر رغبا به رخ بکشد. همچنین پشتیبانی از DirectX 11 به این سیستم روی چیپ اصافه شده که در ویندوز فون و ویندوز RT بسیار کارآمد است.

برای تغدیه واحد پردازشی و گرافیکی، از حافظه مموری چهار کاناله LPDDR3 که پهنای باند را به از ۱۲.۶ به ۲۵.۶ گیگابایت بر ثانیه می رساند. با نگاهی به چیپ های اپل متوجه می شویم که پهنای باند بالا به توان سیستم برای رزولیشن بالاتر و همچنین سرعت بیشتر کمک می کند.

 

 

این چیپ همانند نسل قبل خود توان نصب حداکثر ۴ گیگابایت رم را دارا می باشد ولی بر خلاف چیپ A7 اپل توانایی اجرا دستورات ۶۴ بیتی را دارا نمی باشد

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید