تلفن هوشمند استارت آپ فنلاندی، Jolla، در ماه نوامبر عرضه می شود - تکفارس 
تلفن هوشمند استارت آپ فنلاندی، Jolla، در ماه نوامبر عرضه می شود - تکفارس 

تلفن هوشمند استارت آپ فنلاندی، Jolla، در ماه نوامبر عرضه می شود

عرفان خورسند
۲۸ آبان ۱۳۹۲ - 16:01
تلفن هوشمند استارت آپ فنلاندی، Jolla، در ماه نوامبر عرضه می شود - تکفارس 
استارت آپ فنلاندی، Jolla، اعلام کرده که نخستین تلفن همراه هوشمندش را در ماه نوامبر عرضه می کند. این تلفن از سیستم عامل Sailfish بهره برده و ۳۹۹ یورو قیمت خواهد داشت.

در ماه نوامبر امسال شاهد معرفی تلفن های هوشمند متعددی بودیم از قبیل Moto G و Nexus 5. حال تلفن دیگری در چند هفته ی آینده پا به عرصه ی رقابت خواهد گذاشت.
Jolla یک استارت آپ فنلاندی است که آماده می شود در ۲۷ نوامبر سال جاری نخستین تلفن همراه خود را در هلسینکی عرضه کند. این تلفن مجهز به صفحه نمایشی ۴.۵ اینچی و پردازنده ای دو هسته ای خواهد بود که شکل ظاهری آن هم بی شباهت به گوشی های لومیای شرکت هموطن، نوکیا، نیست.
در واقع، Jolla توسط چند کارمند سابق نوکیا تأسیس شده و اکنون که مایکروسافت در حال تملک بخش سخت افزاری نوکیاست، این شرکت فضای کافی برای حضور در بازار کشور خود را پیدا کرده است.
هنوز مشخص نیست که این تلفن در بریتانیا هم عرضه می شود یا خیر. با بهره گیری از یک صفحه نمایش ۴.۵ اینچی با رزولوشن ۹۶۰×۵۴۰ پیکسل، دوربین ۸ مگاپیکسلی و ۱۶ گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی، این تلفن یک گوشی میان رده است. لازم به ذکر است که قابلیت ۴G LTE هم در این گوشی تعبیه شده.
با کمال تعجب، این گوشی اندرویدی نیست. Jolla از سیستم عامل اختصاصی خود که در واقع بنا شده بر پایه ی Meego شرکت نوکیاست، در این گوشی استفاده کرده است. امکان اجرای اپلیکیشن های گوگل هم در این گوشی وجود دارد و از اپ استور Yandex برای دسترسی به آن ها استفاده می کند.
قیمت این گوشی ۳۹۹ یورو خواهد بود که می شود حدود ۳۳۵ پوند. اگر Moto G با قیمت ۱۶۰ پوند معرفی نمیشد می توانستیم بگوییم که خوش قیمت است!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • showbert گفت:

    ب نظرم دیل شکست نوکیا همین عدم استفاده از سیستم عامل اندرویده
    اما همین امر ب روی اوردن این شرکت ب سیستم عامل ویندوز بود با این حال بازهم ان شکوه و معروفیت و مرقوبیت دیگر ب مانند سابق از ان نوکیای پیر نیست

    باز فعلا در دست رقیبانی است ک ب دنبال ان هستند مردم چ چیزی واقعا از یک تلفن همراه میخواهند!@؟@؟@؟
    باتشکر

  • majid_n78@yahoo.com گفت:

    اطلاعیه*اطلاعیه
    تمامی دوستان و عزیزان که در زمینه نرم افزار های موبایل: اندروید، ویندوز فون،آی او اس،جاوا،سیمبین
    برنامه یا بازی ایجاد کرده اند با معرفی برنامه خود به این ایمیل ضمن دریافت یک عدد فلش ۱۶ گیگ، در یک همایش برنامه نویسی موبایل نیز شرکت نموده و از آن تقدیر می گردد تا ۳ آذر مهلت ارسال آثار می باشد
    توجه:آثار برنامه نویسان فقط جهت اطلاع رسانی می باشد و این همایش سهمی در آثار ایجاد شده توسط برنامه نویس را ندارد
    majid_n78@yahoo.com
    سپاس