آیفون، پرفروش ترین اسمارت فون، اندروید، محبوب ترین سیستم عامل - تکفارس 
آیفون، پرفروش ترین اسمارت فون، اندروید، محبوب ترین سیستم عامل - تکفارس 

آیفون، پرفروش ترین اسمارت فون، اندروید، محبوب ترین سیستم عامل

محمد محمدی
۱۶ آبان ۱۳۹۲ - 18:00
آیفون، پرفروش ترین اسمارت فون، اندروید، محبوب ترین سیستم عامل - تکفارس 

آخرین گزارشات comScore مبنی بر میزان مالکیت شرکت های موبایل در سه ماهه گذشته در بازار امریکا از راه رسید. طبق این گزارش اپل همچنان پر فروش ترین اسمارت فون ها در بازار مهم ایالات متحده را در چنگ خود دارد. اپل با ۰.۷ درصد رشد، ۴۰.۶ درصد از بازار را در اختیار گرفته است. سامسونگ هم با ۱.۲ درصد رشد به میزان ۲۴.۹ درصد رسیده است. این در حالی ست که موتورولا و اچ تی سی به ترتیب ۰.۴ و ۱.۴ درصد نزول داشته اند.

درضمن، اندروید و آی او اس همچنان پادشاهان بی چون و چرای دنیای سیستم عامل ها در بازار ایالات متحده هستند و جمعا ۹۲.۴ درصد از این بازار را در تملک خود دارند. این آمار با افزایش ۰.۵ درصدی نسبت به سه ماهه قبل به دست آمده است. این افزایش سهم برای اندروید و ای او اس بیش از همه به بلک بری ضربه زده که با ۰.۶ درصد کاهش به ۳.۸ درصد رسیده است.

مایکروسافت هم با ویندوز فونش بدون هیچ عجله ای، آرام آرام در حال رشد کردن است و با ۰.۲ درصد رشد توانسته به میزان ۳.۳ درصد برسد. البته این آمار همانطور که گفتیم محدود به بازار ایالات متحده است و برای درک بهتر میزان چشمگیر رشد ویندوز فون باید اشاره کنیم که طبق آخرین گزارش ها این سیستم عامل توانسته در ۱۹ کشور دنیا (مثل: فنلاند، ویتنام، ایتالیا، تایلند، ترکیه و روسیه) به رتبه های بالاتری دست یابد (اول و دوم) وبتواند اندروید و آی او اس را کنار بزند.
سیمبین هم که مثل اینکه حالا حالا ها فکر رفتن ندارد و بدون تغییر نسبت به سه ماهه گذشته ۰.۳ درصد از سهم سیستم عامل های اسمارت فون های آمریکایی را به خود اختصاص داده است.
در Q3 2013 اعلام شد که چیزی در حدود ۲۵۰ میلیون اسمارت فون در سال گذشته فروخته شده اند (تقریبا ۴۴ درصد کل موبایل های فروخته شده) که نشانگر رشد سال به سال فروش اسمارت فون هاست و کاملا نشان می دهد چطور اسمارت فون ها راهشان را به جیب مردم سرتاسر جهان پیدا کرده اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.