آندروید ۵.۰ زمان عرضه، اخبار و شایعات - تکفارس 
آندروید ۵.۰ زمان عرضه، اخبار و شایعات - تکفارس 

آندروید ۵.۰ زمان عرضه، اخبار و شایعات

محمد حسن مخمل باف
۳۰ مهر ۱۳۹۲ - 01:24
آندروید ۵.۰ زمان عرضه، اخبار و شایعات - تکفارس 

همه آنچه که ما درباره آندروید ۵ شنیده ایم، آندرویدی که شاید نام آن آندروید لیمویی باشد.

هیچ نشانه ای وجود ندارد که گوگل توسعه آندروید را آهسته کرده باشد. آندروید ۴.۰ قبلا در ۲۰۱۱ بر روی نکسوس ظاهر شد، سپس به دنبال آن آندروید ۴.۱ در جولای ۲۰۱۲ برای نکسوس ۷ عرضه شد.

دو دنباله دیگر برای آندروید لوبیای ژله ای آمدند، آندروید ۴.۲ در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۲ ، و در این هنگام آندروید ۴.۳ در ۲۴ جولای ۲۰۱۳ از راه رسید.

در همین بین ما شایعات مربوط به آپدیت اصلی بعد آندروید یعنی آندروید ۵ را کنار هم گذاشتیم که توسعه آن به عنوان یک دسر دیگر یعنی کیک لیمو شناخته میشد، سپس گوگل در سوم سپتامبر ۲۰۱۳ اعلام کرد آندروید ۴.۴ کیت کت جلوتر از آندروید ۵ خواهد آمد، بنابراین به نظر میرسد کیک لیمو دفن شده است.

البته ما هنوز انتظار عرضه آندروید ۵ را داریم، اما با امکانات متفاوت و یک اسم رمز جدید و زمان انتشار دیرتر که ما در اصل پیشبینی کرده بودیم. همچنان که منتظر اخبار رسمی برای اسم رمز، امکانات و زمان عرضه هستیم آخرین شایعات از سراسر اینترنت را کنار هم گذاشتیم.

زمان عرضه آندروید ۵.۰

تا زمان معرفی آندروید ۴.۴ انتظار داشتیم آندروید ۵ حوالی اکتبر ۲۰۱۳ عرضه شود. حالا منتظریم آندروید ۴.۴ در آن ماه منتشر شود. در مقابل فکر میکنیم حالا احتمال دارد آندروید ۵ را در میانه سال ۲۰۱۴ ببینیم، شاید در کنفرانس سالانه توسعه گوگل در سان فرانسیسکو.

زمان اصلی که ما انتظار دیدن آندروید ۵ را داشتیم در گوگل IO 2013 بود که از ۱۵ می تا ۱۷ می ۲۰۱۳ برگذار شد. همچنان که آندروید ۴.۱ لوبیا ژله ای در کنفرانس IO 2012 معرفی شد، ظاهرا معقول بود که آندروید ۵ در رویداد ۲۰۱۳ معرفی شود.

اما در ۱۳ می ۲۰۱۳ Sundar Pichai تایید کرد معرفی آندروید ۵ صورت نخواهد گرفت. رییس جدید بخش آندروید گوگل Sundar Pichai گفت که IO 2013 “زمانی نیست که ما محصولی جدید یا یک سیستم عامل جدید معرفی کنیم”. او اضافه کرد: ” ما در این نمایشگاه بر روی تمام چیزهایی که میتوانیم انجام دهیم تا توسعه دهندگان بهتر برنامه نویسی کنند تمرکز میکنیم”.

تلفن های همراه آندروید ۵

زمانی شایع شد نکسوس ۴ دارای آندروید ۵ خواهد بود اما با آندروید لوبیا ژله ای عرضه شد. پس از آن گفته میشد موتورولا ایکس یک تلفن با آندروید ۵ خواهد بود و در کنفرانس گوگل معرفی خواهد شد. موتورولا ایکس در کنفرانس معرفی نشد و در عوض در آگوست ۲۰۱۳ با آندروید ۴.۲.۲ از راه رسید.

ما همچنین زمزمه هایی شنیدیم که یک نکسوس جدید، احتمالا گوگل نکسوس ۵، ممکن بود مجهز به آندروید ۵ باشد و در مارچ ۲۰۱۳ عرضه شود. آخرین گزارشات در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۳ حاکی از آن بودند که نکسوس ۵ حالا با آندروید ۴.۴ کیت کت معرفی خواهد شد.

اگر شایعاتی که ما در ۳۰ می پوشش دادیم صحیح بودند، HTC قرار بود فبلت خود را به همراه آندروید ۵ با عنوان HTC T6 بیاورد. اما آن دستگاه اکتبر ۲۰۱۳ با آندروید ۴.۳ معرفی میشود و نام آن HTC One Max است.

تبلت های آندروید ۵.۰

تبلت نکسوس ۷ اصلی در کنفرانس ۲۰۱۲ گوگل پرده برداری شد، بنابراین فکر میکردیم ممکن است یک نکسوس تازه را در کنفرانس ۲۰۱۳ گوگل ببینم. اخبار قبلی نشان میداد که گوگل با ایسوس برای این کار همکاری میکند همچنان که قبلا برای نکسوس ۷ انجام داده بود. ما انتظار داشتیم یک نمایشگر ارتقا یافته روی تبلت نکسوس جدید ببینم، در همین زمان Digitimes گزارش داد نسل بعدی نکسوس مجهز به سرویس نسل سوم است و بین ۱۴۹ تا ۱۹۹ دلار به فروش میرسد.

به روز رسانی های آندروید ۵ سامسونگ

اگرچه سامسونگ هنوز رسما چیزی درباره برنامه ی آندروید ۵ نگفته اما یک منبع SamMobile مدعی شده از این که کدام تلفن ها و تبلت ها ارتقا را دریافت میکنند اطلاع دارد. بر اساس این منبع، دستگاه هایی که آپدیت را دریافت میکنند Galaxy S4, Galaxy S3, Galaxy Note 2, Galaxy Note 8.0 و Galaxy Note 10.1 هستند. به یاد داشته باشید این ادعا قبل از اعلام آندروید ۴.۴ توسط گوگل بود، بنابراین اگر صحیح نیز بوده باشد اکنون احتمالا بسیار کمتر صحت دارد.

امکانات آندروید ۵

در ۲۸ فوریه ۲۰۱۳ ما از مرکز آندروید فهمیدیم گوگل بر روی هسته مرکزی لینوکس ۳.۸ کار میکند که احتمال دارد آندروید ۵ نیز از همین هسته استفاده کند. از آنجا که کرنل آندروید ۳.۸ به رم کمتری نیاز دارد به معنای یک تلفن روان تر با چند برنامگی بهتر خواهد بود.

در ۱۳ جوئن ۲۰۱۳ VR-Zone ادعا کرد آندروید ۵ برای اجرا بر روی دستگاه هایی با رم کمتر از ۵۱۲ مگابایت بهینه شده است.

ما حالا منتظریم کرنل لینوکس ۳.۸ خودش را در آندروید ۴.۴ نشان دهد همچنان که گوگل میخواهد با آن “به همه تجربه ای شگفت انگیز از آندروید” بدهد.

حرفه ای های آندروید گزارش دادند Google Babble بر روی آندروید ۵ عرضه خواهد شد. Google Babble یک اسم رمز برای برنامه و سرویس کراس پلت فرم گوگل بود که سرویس چت را به همراه صحبت، پاتوغ، صدا، پیام رسان، چت برای گوگل درایو و چت بر روی گوگل پلاس شامل میشد.

در هشتم آپریل یک اسکرین شات ارسالی از سوی یک کارمند گوگل تایید کرد تنها این سرویس چت یکپارچه در راه نیست، اما آن در واقع Google Babel خوانده میشد نه Babble. سرویس قرار بود با تعدادی از احساسات و ساختار داخلی گوگل پلاس رونمایی شود بنابراین شما میتوانید مستقیما از bable به hangouts بپرید. یک یادآوری لو رفته از گوگل در دهم آپریل تعداد زیادی جزییات تازه از جمله رابط کاربری جدید و گفتگوهای همگام سازی شده بین موبایل و دسکتاپ را ثابت کرد.

در ده می ما کشف کردیم babel با Google Hangouts آغاز به کار میکند، و در ۱۵ می ما دیدیم برای دستگاه های آندروید ۲.۳ به بالاتر عرضه شد. بسیار بیشتر از آغاز به کار آن بر روی آندروید ۵.

اینترفیس آندروید ۵

هرچچند این احتمال ضعیف است، ما امیدواریم شاید آندروید ۵ اینترفیس روشن تری را نسبت به تم تاریکی داشته باشد که با آندروید ۴.۴ آمد.

گوگل حالا با یک دید شفاف تر و فونت های تمیز تر آمده است، اسکرین شات های گوگل پلی ۴ نشان میداد بر روی برنامه فروشگاه آندروید طراحی مشابهی انجام شده.

در ششم آگوست ۲۰۱۳ ما دریافتیم گوگل حق اختراع جدیدی به ثبت رسانده که به کاربر آندروید اجازه میدهد با کشیدن الگوهای مختلف در صفحه قفل برنامه های مختلفی را باز کند.

اگر این قابلیت در آندروید ۵ گنجانیده شود ما میتوانیم با رسم یک شکل برنامه دوربین را اجرا کنیم و با کشیدن شکلی دیگر وارد توییتر شویم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید