هر آنچه از مراسم نوکیا می دانیم و انتظار داریم که ببینیم - تکفارس 
هر آنچه از مراسم نوکیا می دانیم و انتظار داریم که ببینیم - تکفارس 

هر آنچه از مراسم نوکیا می دانیم و انتظار داریم که ببینیم

محمد محمدی
۲۹ مهر ۱۳۹۲ - 19:10
هر آنچه از مراسم نوکیا می دانیم و انتظار داریم که ببینیم - تکفارس 

همانطور که حتما می دانید تا ساعاتی دیگر و رأس ساعت ۹ صبح فردا به وقت عربستان (ساعت ۱۰:۳۰ به وقت ایران) نوکیا مراسمش را با عنوان Nokia World 2013 در ابوظبی برگزار خواهد کرد. در این مطلب می خواهیم نگاهی داشته باشیم به هر آنچه از این مراسم می دانیم و انتظار داریم ببینیم.

قطعا مهم ترین محصولی که در این مراسم معرفی خواهد شد اولین و آخرین فبلت این شرکت خواهد بود که با نام “لومیا ۱۵۲۰” آن را می شناسیم. آنقدر مشخصات این فبلت به بیرون درز کرده که تقریبا بتوانیم با قاطعیت در مورد این گجت و ویژگی ها و مشخصات آن صحبت کنیم. معتبر ترین این مشخصات به شرح زیر هستند:
• صفحه نمایش ۶ اینچی فول اچ دی (۱۰۸۰p) از نوع AMOLED PureMotion HD+
• پردازنده چهارهسته ای اسنپدراگون ۸۰۰ با فرکانس ۲ گیگاهرتز
• گرافیک آدرنو ۳۳۰
• رم ۲ گیگابایتی
• حافظه داخلی ۳۲/۱۶ گیگابایتی با پشتیبانی از میکرو اس دی
• دوربین ۲۰ مگاپیکسلی پیور ویو
• باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری
• سیستم عامل ویندوز فون ۸ با آپدیت GDR3
• رنگهای سیاه، سفید و زرد
• کاور شارژ بیسیم سازگار با استاندارد Qi
در ادامه شما را به مشاهده چند تصویر لو رفته از این بچه غول دعوت می کنیم:

اما یکی از عواملی که باعث می شود مراسم نوکیا با وجود لو رفتن تقریبا تمامی ویژگی های فبلت این شرکت همچنان جذاب باشد آن است که انتطار می رود به غیر از لومیا ۱۵۲۰، شاهد معرفی شش محصول دیگر هم باشیم که به احتمال قریب به یقین یکی از مهم ترین آنها تبلت این شرکت با نام “لومیا ۲۵۲۰” باشد.
خوش بختانه مشخصات خاصی از این تبلت لو نرفته و فقط می دانیم که به ویندوز ۸٫۱ آر تی مجهز است. این هم عکس های احتمالی از لومیا ۲۵۲۰:

در بالا توضیحاتی در مورد دو تا از محصولاتی که قرار است در مراسم فردا شاهد معرفی آن ها باشیم، ارائه کردیم. اما محصول سوم که البته معرفی آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

چندی پیش نوکیا تیزر بالا را برای مراسم خود صادر کرد. در این تیزر شعار “حرکات را در صفحه انتخاب شده تان تماشا کنید” ثبت شده و همانطور که می بینید تصویری از یک فبلت (لومیا ۱۵۲۰)، یک تبلت (لومیا ۲۵۲۰) و البته یک لب تاب در این تیزر مشاهده می شود. همین باعث شد تا شایعه هایی در مورد معرفی یک لب تاب از سوی نوکیا را شاهد باشیم. تاکنون هیچ تصویر یا مشخصه ای از این لب تاب به بیرون درز نکرده و همین باعث امیدواری ما برای سورپراز شدن در مراسم فردا می شود! البته باید اشاره کنیم که این اولین تجربه نوکیا در ساخت لب تاب نیست و اگر خاطرتان باشد سال ۲۰۰۹ این شرکت لب تابی با نام Booklet را معرفی کرد که البته با اقبال و استقبال خوبی مواجه نشد.

از بین چهار محصول باقیمانده برای مراسم فردا انتظار معرفی “لومیا ۵۲۵” (نسخه ارتقا یافته اسمارت فون محبوب و البته خوش قیمت “لومیا ۵۲۰”) میرود.
دو محصول دیگر هم احتمالا از خانواده آشا و با نام های “آشا ۵۰۲” (بالا) و “آشا ۵۰۳” (پایین) خواهند بود. از مشخصات این دو محصول می توان به صفحه نمایش ۳٫۲ اینچی با رزولوشن ۲۴۰ در ۳۲۰، دوربین ۵ مگاپیکسلی با فلش LED، شکاف میکرو اس دی و باتری ۱۲۰۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. تنها تفاوت در نبودن قابلیت ۳G در آشا ۵۰۲ است. قیمتشان هم در حدود ۱۱۰ دلار تخمین زده شده.

ساعاتی پیش هم خبر هایی از معرفی یک mp3 player از سوی نوکیا با نام”Nokia Guru” در مراسم فردا شاهد بودیم. هیچ اطلاعاتی در مورد حافظه داخلی، باتری یا قیمت این دستگاه لو نرفته.

این تمام چیزهایی بود که در مورد Nokia World 2013 می دانیم و انتظار داریم که ببینیم. برای اطلاع از آخرین اخبار تکمیلی در مورد این مراسم، در ساعات آتی و پس از کنفرانس با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.