رم های DDR4 سامسونگ - تکفارس 
رم های DDR4 سامسونگ - تکفارس 

رم های DDR4 سامسونگ

میلاد کرمانشاهی
۹ شهریور ۱۳۹۲ - 20:15
رم های DDR4 سامسونگ - تکفارس 

به نظر می رسد شرکت ساموسنگ خود را برای ایجاد خط تولید محصولی جدید آماده می کند که رم های DDR4 نسل بعد می باشد. این رم ها در قالب ماژول های ۳۲ و ۱۶ گیگابایتی عرضه خواهند شد. سامسونگ سیستم های سرور و رندرینگ را هدف قرار داده است و به لطف ظرفیت بالای این رم ها بالاخره می توانیم ۱۲۸ گیگابایت رم با فرکانس ۲۶۶۷ مگاهرتز روی سیستم خود داشته باشیم. نیازی نیست که بگویم این رقم واقعا بزرگ است!

رم های ۲۶۶۷ مگاهرتزی سامسونگ در قالب ماژول های ۳۲ و ۱۶ گیگابایتی

این رم های جدید بر اساس فناوری ۲۰ نانومتری ساخته خواهند شد و در تاریخی نامعین در سال ۲۰۱۴ وارد بازار می شوند. انتظار می رود تاریخ تعیین شده در اواسط ۲۰۱۴ باشد. بیشینه ظرفیت رم های نسل فعلی ۸ گیگابایت می باشد. خوب است بدانید فناوری ساخت رم های کنونی ۳۰ نانومتری می باشد بنابراین رم های نسل بعد هم از نظر تکنولوژی ساخت و هم از نظر مقدار حافظه برتر خواهند بود. با این حال ماژول های ۱۶ گیگابایتی DDR4 زودتر و اواخر ۲۰۱۳ وارد بازار خواهند شد. مهم ترین مزیت این ماژول ها ظرفیت بسیار بالای آن ها می باشد.

a1

انتقال از DDR3 به DDR4 به نظر می رسد که به راحتی انجام خواهد شد، چرا که با وجود کنسول های بازی، تبلت ها و موبایل، بازار PC بیشتر روی کاربران علاقمند، دیتاسنتر و سرور ها می چرخد. ماژول های ۳۲ گیگابایتی عموما برای دستاسنتر و سرورها در نظر گرفته شده است با این حال سامسونگ می داند ۱۲۸ گیگابایت فقط به درد گیمرهایی می خورد که بسیار حرفه ای کار می کنند. از این دست مصارف حرفه ای می توان به بارگذاری بافت های ۴K در بازی ها اشاره کرد. با این حال چه خوب، چه بد، نسل بعد رم ها با ورود پلتفرم های Haswell-E و Skylake از سوی اینتل و هم چنین Carizo از جانب AMD، آماده کار خواهند بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • فرزاد گفت:

    سلام!خسته نباشین!یه سوالی داشتم!من میخوام کلهم سیستمو ارتقا بدم!میخوام به روز ترین چیزا رو داشته باشم!از مادربرد گرفته تا گرافیک و رم و …!به نظر شما بهترین زمان برای این کار جه زمانیه؟زمستون امسال؟پاییز؟بهار؟کی؟؟؟ممنون میشم اگه جوابمو بدین!