گوگل اتومبیل بدون راننده می سازد - تکفارس 
گوگل اتومبیل بدون راننده می سازد - تکفارس 

گوگل اتومبیل بدون راننده می سازد

کسری نراقی
۵ شهریور ۱۳۹۲ - 09:51
گوگل اتومبیل بدون راننده می سازد - تکفارس 

به دنبال امتناع شرکتهای اتومبیل سازی از درخواست گوگل این شرکت فناوری در نظر دارد طراحی و ساخت اتومبیلهایی خود را که بدون راننده حرکت می کند در دست بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت گوگل که نام خود را از طریق موتور جستجوی خود به دست آورده با تعدادی از سازندگان اتومبیل رایزنی کرده تا اتومبیلهایی با ویژگیهای مدنظر خود تولید کند، درست شبیه اولین رویکرد این شرکت به سیستم عامل اندروید.

اما این مذاکرات با شکست مواجه شد، از این رو گوگل تصمیم گرفت ساخت و طراحی اتومبیلهای مدنظر خود را در دست بگیرد، رویکردی مشابه رویکرد اخیر این شرکت به لپ تاپهای کروم بوک.

گوگل درحال بررسی فروش این اتومبیلها به افراد است اما از سوی دیگر به مسئله تبدیل این اتومبیل به یک تاکسی رباتی نیز فکر می کند، تاکسی که مسافران را در لحظه تقاضا سوار کرده و آنها را به مقصدشان می رساند. این ایده برای تحت فشار گذاشتن شرکتهای بزرگ تولید اتومبیل است تا فناوری اتومبیلها خودکار بدون راننده را بپذیرند.

چنین تاکسیهایی در مرحله اول فردی را پشت فرمان می نشانند تا اگر موارد اضطراری پیش آمد وی بتواند کنترل اتومبیل را در اختیار بگیرد. اما در دراز مدت این فرد از داخل تاکسی حذف می شود.

درحال حاضر چالش گوگل تجاری سازی این پروژه است. گوگل نیازمند یک قراردارد توزیع با یک شرکت اتومبیل سازی است که دارای رابطهای فروشنده است. علاوه بر این چنین اتومبیلهایی بدون راننده قیمتهای گزافی هم دارند.

مرحله نهایی تصویب قوانینی برای استفاده از این اتومبیلها در کشورهای مختلف است. درحال حاضر بسیاری از کشورها هیچ قانونی ندارند که طی آن اتومبیلهای خودکار در جادههای عمومی مدنظر قرار گرفته باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.