U.DTR چیست؟ - تکفارس 
U.DTR چیست؟ - تکفارس 

U.DTR چیست؟

میلاد کرمانشاهی
۳ شهریور ۱۳۹۲ - 15:49
U.DTR چیست؟ - تکفارس 

لپ تاپ ها کم کم به رایانه های دسکتاپ نزدیک می شوند، با این حال مثل همیشه فقط یک جایگزین برای دسکتاپ ها محسوب می شوند و شاید بیش تر از یک جایگزین. دلیل عدم محبوبیت دسکتاپ ها شاید مواردی چون زاویه بد صفحه نمایش و کیبرد و مصرف طولانی دلسرد کننده به خاطر توان مصرفی بالا و وزن زیاد می باشد. با این حال خیلی ها هنوز هم دسکتاپ را به انواع لپ تاپ تریج می دهند. با این حال طرح U.DTR یا Ultra Desktop Replacement همان طور که از نامش پیداست قرار است این قبیل مشکلات را حا کند و جایگزینی مناسب برای دسکتاپ باشد. این طرح می تواند برای گیمرهایی که سر سیستمشان قسم می خورند، غافلگیری بزرگی باشد.

طرح مفهومی Ultra Desktop Replacement توسط طراح صنعتی، آقای مارین میفتیو (Marin Myftiu) مطرح شده است. این طرح اساسا یک نوع طرح ارگونومیک لپ تاپ می باشد که قرار است خلا موجود بین دسکتاپ و لپ تاپ را پر کرده و پلی بین این دو باشد. U.DTR مجهز به یک e-paper – نوار وظیفه لمسی هایبرید – اتصالات USB قابل دسترس،  مانیتور و کیبردی با زاویه متعادل و سیستم دفع حرارت نوآورانه و کارآمد می باشد.

a1
a2

U.DTR برای گیمرها و حرفه ای ها چه مفهومی دارد؟

گیمرها نسبت به زاویه مانیتور و کیبرد خود بسیار حساسند و عموما هنگام بازی روی لپ تاپ از ترک پد استفاده نمی کنند. U.DTR از ترک پد استفاده نمی کند چرا که معتقد است ترک پد ابزاری کارآمد نمی باشد. U.DTR از ماوس بی سیم و یا کنترلر لیپ (Leap Controller) به عنوان رقیبی برای ترک پد استفاده می کند.

a3
a4

U.DTR مجهز به باتری استاندارد نمی باشد و این بدین معنی است که باید به منبع برق متصل باشد. یک باتری بسیار سبک و کوچک برای آن در نظر گرفته شده است تا نقش محافظتی در برابر جریان های قوی و قطعی برق داشته باشد. با همه این ها به دلیل قابل حمل بودن یک باتری جداگانه برای آن در نظر گرفته شده است که در شرایطی که دسترسی به برق میسر نیست می توان از آن استفاده کرد.

طراحی دو رگه U.DTR به عنوان پلی بین لپ تاپ و دسکتاپ می تواند یکی از دلایل اصلی برای موفقیت در بازار گیمرها باشد. در زیر می توانید تصاویر بیشتری از این طرح مفهومی مشاهده کنید.
a5
a6
a7
a8
a9
a10
a11
a12

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید