MSI AG2712A – دسکتاپ AIO مخصوص بازی - تکفارس 
MSI AG2712A – دسکتاپ AIO مخصوص بازی - تکفارس 

MSI AG2712A – دسکتاپ AIO مخصوص بازی

میلاد کرمانشاهی
۱ شهریور ۱۳۹۲ - 15:12
MSI AG2712A – دسکتاپ AIO مخصوص بازی - تکفارس 

MSI، تولید کننده سرشناس سخت افزار مخصوص بازی، رایانه دسکتاپ AIO خود موسوم به AG2712A را رسما معرفی کرد. واژه Gaming و لوگوی اژدهای کنار آن نشان از آن دارد که این محصول، مخصوص گیمرها طراحی شده است.

این دسکتاپ زیبای ۲۷ اینچی شاید یکی از معدود AIO های مخصوص بازی باشد که به چنین سخت افزار قدرتمندی مجهز است. AG2712A دربردارنده پردازنده چهار هسته ای Core i7 3630QM و تراشه گرافیکی مجزای Radeon HD 8970M با ۲ گیگابایت حافظه GDDR5 می باشد که همانطور که می دانید قدرتمندترین پردازشگر گرافیکی موبایل AMD محسوب می شود. طراحی این محصول کاملا جدید بوده و استایل قرمز رنگ آن (که در همه محصولات Gaming این شرکت به کار می رود) زیبایی خاصی به AG2712A داده است. علاوه بر آن این مدل مجهز به مجموعه قطعات Military Class 4 به همراه صفحه نمایش مات و بدون پرش تصویر می باشد. MSI در ساخت این دسکتاپ AIO با شرکت Plextor همکاری داشته است که نتیجه آن دو درایو SSD می باشد که در وضعیت RAID 0 فعالیت می کنند. AG2712A تا پایان ماه جاری وارد بازار اروپا خواهد شد.

a1
a2
a3
a4
a5

گرافیک قدرتمند Radeon HD 8970M

از آن جایی که این AIO نازک نارنجی نمی باشد و برای گیمرها در نظر گرفته شده است، MSI برای این که خیال خود و همه را در بخش پردازش گرافیکی راحت کند تراشه HD 8970M را انتخاب کرده است. این تراشه با ۱۲۸۰ واحد پردازش و پشتیبانی از DX 11.1 بهترین تجربه بازی بر روی یک دسکتاپ AIO را به گیمرها هدیه خواهد کرد. فرکانس هسته ۸۹۷۰M روی ۸۵۰ مگاهرتز تنظیم شده است که در حالت بوست به ۹۰۰ مگاهرتز می رسد. حافظه ۲۵۶ بیتی آن هم در فرکانس موثر ۴۸۰۰ مگاهرتز کار می کند. بنابراین بالاترین تنظیمات در بالاترین رزولوشن مشکل چندانی ایجاد نخواهد کرد.

فناوری Flicker-free (تصویر بدون پرش)

به منظور جلب رضایت هر چه بیشتر گیمرها، MSI تصمیم گرفته است فناوری Flicker-free را به صفحه نمایش مات دسکتاپ  AIO جدید خود اضافه کند. آن چه که جای تقدیر دارد این است که هر دو AG2712A با صفحه نمایش لمسی و غیر لمسی از این فناوری پشتیبانی می کند بنابراین صدمه ناشی از خیره شدن به مانیتور در دراز مدت بسیار کم می شود. این فناوری با پایدار سازی جریان های الکتریکی از پرش و شکستگی تصویر جلوگیری می کند. هر چند این پرش ها اصلا توسط کاربر تشخیص داده نمی شوند ولی در دراز مدت می تواند به چشم کاربر آسیب بزند. علاوه بر آن تکنولوژی دیگری موسوم به Blue Light Control نیز توسط این مانیتور پشتیبانی می شود که نور آبی را کاهش داده و مانع از صدمه رسیدن به چشم می شود.

مجموعه قطعات Military Class IV

MSI سه قانون را در ساخت همه محصولات خود رعایت می کند: کارایی، کیفیت و ثبات. شرکت MSI جهت کامل نمودن مجموعه قطعات Military Class IV تلاش زیادی کرده است. این قطعات شامل چوک های باکیفیت موسوم به SFC، خازن های Hi-c CAP و Dark CAP می باشد که در ساخت AG2712A به کار رفته است. این دسکتاپ هم چنین تست MIL-STND-810G را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت تا ثابت کند مناسب ترین قطعات موجود در ساخت آن به کار رفته است.

فناوری بسیار سریع Super RAID

MSI اولین شرکتی است که فناوری پرسرعت Super RAID را وارد AIO های خود کرده است. در طی همکاری با Plextor، دو SSD بهینه شده برای Ag2712A در نظر گرفته شد.  سرعت خواندن این درایوهای RAID 0 به ۱۰۰۰ مگابایت بر ثانیه می رسد. AG2712A هم چنین از فناوری Plextor True Speed پشتیبانی می کند که مشکلات رایج مربوط به SSD ها را مرتفع می کند.

سخت افزار

همانطور که پیشتر اشاره کردیم پردازنده و چیپ گرافیکی AG2712A به ترتیب Core i7 3630QM و HD 8970M می باشد. صفحه نمایش ۲۷ اینچی آن Full HD بوده و از لمس ۱۰ نقطه ای (همه انگشتان به طور همزمان) پشتیبانی می کند. چیپست به کار رفته در آن Intel HM77 Express می باشد. حافظه رم موجود حداقل ۴ گیگابایت با فرکانس ۱۳۳۳ مگاهرتز می باشد که می تواند ماکسیمم تا ۱۶ گیگابایت ارتقا یابد. فضای ذخیره آن دو SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و یک هارد دیسک SATA III با ظرفیت ۲ ترابایت می باشد. فناوری بی سیم پشتیبانی شده نسل nام Wi-Fi می باشد. درایو نوری Ag2712A شامل DVD و Blu-Ray می شود. دو اسپیکر ۵ واتی با قابلیت پشتیبانی از صدای ۵٫۱ کاناله و THX TruStudioPro نیز برای آن در نظر گرفته شده است. وب کم آن ۲ مگاپیکسل بوده و خرید TVTuner، کیبرد و ماوس آن اختیاری می باشد. اتصالات خروجی شامل، یک اتصال میکروفون، اتصال هدفون، دو پورت USB 2.0، دو پورت USB 3.0، یک پورت HDMI ورودی و یک پورت HDMI خروجی، پورت شبکه RJ45، اتصال نمایشی VGA می باشد. در قسمت کناری هم دو پورت USB 3.0 دیگر به همراه کارتخوان و جک DC تعبیه شده است.

ابعاد این مدل ۶۷۲٫۲۳ در ۴۸۲٫۹۶ در ۹۶٫۶۶ میلی متر بوده و وزن آن ۱۶ کیلوگرم می باشد. توان مصرفی AG2712A در حدود ۱۸۰ وات است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.