GTX 780 گیگاهرتزی زوتاک - تکفارس 
GTX 780 گیگاهرتزی زوتاک - تکفارس 

GTX 780 گیگاهرتزی زوتاک

میلاد کرمانشاهی
۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - 19:46
GTX 780 گیگاهرتزی زوتاک - تکفارس 

کارت گرافیک Zotac GTX 780 AMP! Edition اولین GTX 780 اورکلاک کارخانه می باشد که فرکانسش وارد محدوده گیگاهرتز شده است، بنابراین احتیاجی نیست که بگویم با یک هیولا طرف هستیم. زوتاک پیشتر جسته و گریخته این کارت را معرفی کرده بود ولی هم اکنون GTX 780 AMP! Edition رسما معرفی شده است. با این حال زوتاک هنوز قیمت آن را اعلام نکرده است.

کارت GTX 780 جدید زوتاک با ۱۶ درصد جهش قدرتی برابر با ۱۱۶ درصد یک GTX 780 مرجع دارد و این در حالی است که دمای کارش ۱۰ درجه خنک تر می باشد. صدای فن های خنک کننده آن نیز به لطف خوش ساخت بودنشان، بسیار کم است (در حدود ۱۵ دسیبل) و به گوشتان نخواهد رسید. GTX 780 AMP! Edition در فرکانس هسته ۱۰۰۶ مگاهرتز فعالیت می کند که نسبت به فرکانس ۸۶۳ مگاهرتزی مرجع اختلاف قابل توجهی دارد. فرکانس بوست آن هم بر روی ۱۰۵۹ مگاهرتز تنظیم شده است. این مدل مجهز به ۳ گیگابایت حافظه GGDR5 با رابط ۳۸۴-بیتی می باشد که فرکانس کاری موثر ۶۲۰۸ مگاهرتز دارد.

a1

این کارت بدون شک گونه ای بسیار قدرتمند از GTX 780 به شمار می آید ولی ۱۶ درصد اختلاف کارایی تا چه حد به درد ما خواهد خورد؟ اگر شما به دنبال ثبت رکورد های جدید هستید Inno3D GTX 780 Accelero Hybrid انتخاب بهتری برایتان خواهد بود پس در این صورت اورکلاک کارخانه ارزش چندانی برایتان نخواهد داشت. اگر هم در بازی ها با یک کارت GTX 780 مرجع فریم کم می آورید ۱۶ درصد کارایی بیشتری چندان کمکی به شما نخواهد کرد!

یکی از امکانات خوب این کارت قابلیت SLI آن می باشد، با این حال فقط در صورتیکه به فکر SLI چنین کارتی خواهید افتاد که در پی رزولوشن ۴K باشید و یا بخوهید از سه مانیتور همزمان استفاده کنید و در این صورت GTX Titan با ۶ گیگ حافظه (حافظه در زمینه ۴k مهم است) انتخاب ارزشمندتری است!

هم اکنون خبری از قیمت این کارت نیز ولی در صورت گرانقیمت بودن این مدل در ازای ۱۶ درصد کارایی بیشتر، مطمئنا انتخاب معقولانه ای نخواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.