ایمیل زدن در حین رانندگی راحت‌شد - تکفارس 
ایمیل زدن در حین رانندگی راحت‌شد - تکفارس 

ایمیل زدن در حین رانندگی راحت‌شد

کسری نراقی
۲۳ دی ۱۳۹۱ - 20:04
ایمیل زدن در حین رانندگی راحت‌شد - تکفارس 

ایمیل زدن در حین رانندگی راحت‌شد

جست‌وجو از طریق گوگل برای پیدا کردن نزدیک‌ترین ایستگاه سوخت بنزین، فرستادن ایمیل از گوشی هوشمند یا رزرو رستوران با تبلت. این‌ها اعمالی هستند که نباید در هنگام رانندگی انجام دهید اما شرکت‌های خودروساز در پی به کارگیری فن‌آوری‌های نوین برای محقق کردن این اعمال در حین رانندگی هستند.

به گزارش ایسنا تعداد رانندگانی که حین رانندگی دست به اقدامات مختلف می‌زنند روز به روز افزایش پیدا کرده است.

در همین حال شرکت‌های خودروسازی برای کاستن از حوادث رانندگی ناشی از حواس پرتی راننده دست به ابتکارات مختلفی زده که از آن جمله می توان به استفاده از فن‌آوری‌های جدید در تولید خودروها اشاره کرد.

در نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس وگاس شرکت‌های خودروسازی جدیدترین برنامه‌های خود را در زمینه استفاده از فن‌آوری‌های نو در خودرو به نمایش گذاشته‌اند.

جنرال موتورز و فورد از جمله خودروسازانی هستند که به شدت از ایده سازندگان نرم افزارهای مختلف برای انجام امور گوناگون در حین رانندگی استقبال کرده‌اند.

برنامه توسعه نرم افزار شرکت‌ خودروسازی فورد راهی برای این است که رانندگان خودروهای این شرکت کارهای خود را در حین رانندگی راحت‌تر انجام بدهند.

جنرال موتورز همچنین در نمایشگاه لاس وگاس از جدیدترین نوآوری‌های خود در زمینه استفاده از نرم افزارهای مختلف در خودروهایش رونمایی کرده است.

هیوندای، تویوتا و کلایسر نیز از دیگر خودروسازانی هستند که نسبت به استفاده از فن‌آوری‌های جدید در ساخت خودروهایشان ابراز تمایل کرده‌اند. از جمله این فن‌آوری‌ها می‌توان به استفاده از اینترنت در حین رانندگی، جست‌وجو در اینترنت و ایجاد ارتباط دو طرفه در حین گوش دادن به رادیو اشاره کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، همچنین برخی از فن‌آوری‌ها به راننده امکان می‌دهند که تنها با حرف زدن دستور راننده اجرا شود که از این جمله می توان به رزرو بلیت سینما و رستوران از طریق یک نرم افزار اشاره کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.