کارت های FirePro از خانواده جزایر آتشفشانی پیش قدم می شوند - تکفارس 
کارت های FirePro از خانواده جزایر آتشفشانی پیش قدم می شوند - تکفارس 

کارت های FirePro از خانواده جزایر آتشفشانی پیش قدم می شوند

میلاد کرمانشاهی
۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - 00:34
کارت های FirePro از خانواده جزایر آتشفشانی پیش قدم می شوند - تکفارس 

پردازشگرهای هاوایی (Hawaii) شرکت AMD بخشی از سری جزایر آتشفشانی محسوب می شود که قرار است اواخر امسال وارد بازار شود. دارندگان سری HD 7000 هم بی صبرانه منتظر سری جدید Radeon HD می باشند تا کارت های یک ساله خود را تعویض کنند. ولی گویا در ابتدا قرار است خانواده ای دیگر به بازار تزریق شود.

می دانیم که اولین چیپست هایی که قرار است از خانوادا جزایر آتشفشانی وارد بازار شوند، چیپست های گروه هاوایی می باشند که قرار است پرچمدار و زیر مجموعه اصلی جزایر آتشفشانی باشد. Swecolckers طی پستی اعلام کرد با این که چیپست های سری هاوایی زیرمجموعه اصلی جزایر آتشفشانی محسوب می شوند ولی بر خلاف انتظارمان این چیپ ها ابتدا در کارت های رندرینگ FirePro به کار خواهند رفت. کارت های FirePro فعلی در آگوست سال قبل وارد بازار شدند و تقریبا یک سالشان تمام شده است. با این حال سریعترین FirePro که کارتی دو هسته ای موسوم به S10000 می باشد کمی جوانتر است و در ۱۲ نوامبر سال قبل عرضه شده است. وبسایت Sweclockers در طی این پست اعلام کرد که جزایر آتشفشانی امسال وارد بازار خواهند شد ولی نه در قالب کارت های دسکتاپ Radeon بلکه در قاموس کارت های FirePro قرار است ماه سپتامبر عرضه شوند.

a1

وبسایت Sweclockers پیشتر اعلام کرده بود که کارت های Radeon HD نسل بعد در تاریخی نزدیک به عرضه Battlefield 4 وارد بازار خواهند شد. Battlefield 4 هم اکنون توسط استودیو سوئدی DICE در حال توسعه می باشد و بزرگترین بازی EA برای امسال است. احتمالا می دانید که AMD شریک سخت افزاری EA می باشد بنابراین عرضه نسل جدید گرافیک در کنار یک بازی بزرگ از بزرگترین ناشر دنیا، زمانی عالی محسوب می شود. ولی حتی اگر این بازی در اکتبر هم عرضه نشود اولین کارت های Radeon نسل بعد در سه ماهه آخر ۲۰۱۳ وارد بازار خواهند شد. همه بسیار مشتاق هستند که ببینند این سری جدید در مقایسه با GTX 700 و نسل قبل جزایر جنوبی تا چه حد بهتر عمل خواهد کرد؟

فرضیه جالبی که جدیدا از آن مطلع شدیم راجع به نامگذاری کارت های Radeon HD نسل بعد می باشد. چند ماه قبل این مسئله مطرح شد و وبسایت ها به این نتیجه رسیدند که نسل بعد Radeon HD 9000 خواهد بود ولی فرضیه دیگری هم در این زمینه مطرح شده است. ادعا می شود AMD قرار است نامگذاری این کارت ها را بر اساس الگوی R9-XXXX انجام دهد که عجیب به نظر می رسد ولی گواه عینی این نوع نامگذاری APU های این شرکت می باشد همانند A10-6700!

کارت های FirePro با گارانتی بهتر و طولانی تر و صد البته قیمت بالاتر نسبت به سری Radeon وارد بازار خواهند شد. تاکید بسیاری بر استفاده از OpenCL برای GPGPU در این سری شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید