گیگابایت با H81M-HD3 می آید - تکفارس 
گیگابایت با H81M-HD3 می آید - تکفارس 

گیگابایت با H81M-HD3 می آید

میلاد کرمانشاهی
۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - 22:10
گیگابایت با H81M-HD3 می آید - تکفارس 

در شرایطی که سه مادربرد از قبل معرفی شده گیگابایت که بر پایه چیپست ارزان قیمت H81 ساخته شده اند بازار کار و ادارات را هدف قرار داده اند چهارمین مادربرد H81 این شرکت گزینه مناسبی برای HTPC خواهد بود.

برد H81M-HD3 که دستپخت جدید گیگابایت می باشد، همانند بردهای پیشین این شرکت در فرم Micro ATX (ابعاد ۲۴۴ در ۱۹۰ میلی متر) ساخته شده است و با قابلیت های به مراتب بهتری مخصوص کاربران خانگی طراحی شده است. H81M-HD3 مجهز به مدار رگولاتور ساده و کارآمد ۱+۲ فازی می باشد. برق مورد نیاز قطعات نیز از طریق دو اتصال همیشگی ATX 24-Pin و EPS 8-Pin (برای پردازنده) تامین می شود. سوکت LGA 1150 برد مستقیما دو اسلات حافظه DDR3 با پشتیبانی از ۳۲ گیگابایت رم و هم چنین اسلات گرافیکی PCIe 2.0 x16 را کنترل می کند و همانطور که می دانید H81 نسل سوم PCIe را پشتیبانی نمی کند. بقیه اتصالات توسعه (Expansion) شامل یک جفت اتصال قدیمی PCI و اتصال PCIe 2.0 x1 می باشد.

a1

چیپست H81 دو پورت SATA III و یک پورت SATA II در اختیار برد قرار داده است. در بخش اتصالات USB 3.0 کنترلر VLI به کمک چیپست H81 آمده است و ۶ پورت USB 3.0 را در اختیار مادربرد قرار داده که ۴ عدد از آن ها در پانل خروجی برد قرار دارد و دو عدد نیز از طریق هدر قابل دسترس می باشد. اتصالات نمایشی نیز شامل ۴ پورت DVI، D-Sub، HDMI و DP می شود. چیپست Realtek ALC892 CODEC نیز خیالمان را از بابت صدای ۸ کاناله HD با خروجی SPDIF راحت کرده است. چیپست دیگری از این شرکت موسوم به Realtek 8111F مسئولیت کنترل پورت شبکه Gigabit Ethernet را بر عهده دارد. بر خلاف برد های اداری پیشین پورت های COM و LPT در این برد حذف شده اند. H81M-HD3 مجهز به بایوس AMI Aptio و فناوری Dual-BIOS گیگابایت می باشد. قیمت این مدل ۶۰ دلار خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.